چای ماسالا

چای ماسالا یک نوع نوشیدنی داغ است، که از ترکیب چای سیاه، بادیان، هل سبز، میخک، شیر، فلفل سیاه، زنجبیل و بنابر ذائقه‌های متفاوت از چندین ادویه و گیاهان معطر تهیه می‌شود.
منشأ اولیه این نوشیدنی جنوب آسیا است. نام این نوشیدنی از دو واژه تشکیل شده، که واژه اول از اصل چینی و واژه دوم لغتی عربی به معنای ادویه کوبیده شده می‌باشد.
چای ماسالا قدمتی تاریخی دارد. درباریان از مهمانان محبوب خود با چای ماسالا پذیرایی می‌کردند. که اکنون با خاصیت‌های فراوان و طعم بی نظیرش به نوشیدنی محبوب مردم جهان تبدیل شده است.
چای ماسالا بخاطر دارا بودن ادویه‌های مانند دارچین، هل، زنجبیل، خاصیت ضد التهابی دارد و به تنظیم گردش خون، و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک کننده است.

با شروع فصل پاییز و زمستان بیماری‌ها ویروسی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا، شایع می‌شوند، با مصرف روزانه یک فنجان چای ماسالا به پیشگیری و حتی بهبود این بیماری بسیار موثر می‌باشد.

شما می‌توانید با ترکیب کردن مقداری فلفل سیاه، هل، میخک، زنجبیل، چای سیاه، آب یا شیر گرم و شکر این نوشیدنی دلچسب را در خانه تهیه و نوش جان کنید.

همچنین میتوانید چای ماسالا آماده را با رایحه تند یا ملایم طبق ذائقهٔ شما اینجا کلیک کنید و از سایت همراه مارکت چابهار تهیه نمایید.