ترشی انبه
یکی از پر‌طرفدارترین ترشی‌های مردم جهان است. که با انبه کال (نارس) تهیه می‌شود. طعم بسیار تند و تیز و فوق العاده‌ای دارد.
و با دارا بودن آنتی اکسیدان باعث پاکسازی سلولی شده که درنتیجه از پیری زود هنگام جلوگیری می‌کند.

ترشی انبه طبع بسیار گرمی دارد و در مناطق گرمسیر رشد می‌کند. ترشی انبه بنابر سلایق مختلف با روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود که در ادامه مطالب به چند نمونه اشاره خواهیم کرد.
یک نمونه ترشی انبه با افزودن هویج، سپستان و سبزیجات، لیمو، فلفل سبز، سیر, انبه با هسته که هر انبه به چهار تیکه تقسیم می‌شود. و معمولا همه مواد را با روغن تفت می دهند تا به خورد هم روند. و حسابی مزه دار شوند. این روش فوری و پس از گذشت یک روز در یخچال قابل مصرف است.

روش دیگر هم با پوست کردن انبه و بیرون آوردن هسته آن و مانند سیب زمینی خلال خلال می‌شود و برای معادل یک کیلو گرم یک بوته سیر مناسب است سیر را رنده می‌کنیم و با ادویه مناسب ترشی با روغن همه مواد را تفت می‌دهیم. با پخت این روش هم ترشی انبه یک روز بعد جا می‌افتد. و سپس در یخچال نگهداری شود. و حدود یکسال ماندگاری دارد.
روش بعدی هم انبه را به چهار قسمت تقسیم می‌کنیم و داخل شیشه‌ یا بطری مناسب قرار می دهیم و آن را پر از روغن می‌کنیم تا جاییکه سر انبه ها را بگیرید سپس نمک، فلفل قرمز، ادویه مخصوص و سیر و سیه دانه را اضافه می‌کنیم. و تا سه ماه در محیط آشپزخانه در محل تاریک داخل کابینت یا انباری نگه می‌داریم. تا خوب جا بیفتد و نرم شود. این روش ماندگاری طولانی‌تری دارد. و بیرون از یخچال نگهداری شود. و طعم دلچسب تری دارد.
اگر به طعم تند و تیز این ترشی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به صورت آماده ترشی انبه مخلوط با سبزیجات معطر و هویج، و ترشی انبه خالص هسته دار را با کلیک در اینجا از سایت همراه مارکت چابهار با کیفیت و قیمت مناسب تهیه فرمایید.